راهیابی 4 زنجانی به مرحله نهایی جشنواره نوغلامان حسینی  
کد خبر: 3941254
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

راهیابی 4 زنجانی به مرحله نهایی جشنواره نوغلامان حسینی  

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از راهیابی 4 دانش‌آموز زنجانی به مرحله نهایی جشنواره نوغلامان حسینی خبر داد و گفت: تقویت باورهای اعتقادی و گسترش فرهنگ عاشورایی از اهداف این جشنواره است.

راهیابی 4 زنجانی به مرحله نهایی جشنواره نوغلامان حسینی  قاسمعلی قنبری، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بیش از 1600 نفر از دانش‌آموز کشور در جشنواره نوغلامان حسینی شرکت داشتند که با اعلام نتایج مرحله مقدماتی، 4 نفر از دانش‌آموزان استان زنجان توانستند با رای داوران و ارزیابان  به مرحله نهایی جشنواره راه یابند.

وی بیان کرد: محمدرضا حسینی و امیر مهدی فکری از کانون امام خمینی( ره)  ناحیه دو زنجان، سید علیرضا موسوی از کانون باب الحوائج (ع) ناحیه یک زنجان، محمد مهدی قراخانی از کانون امام حسین (ع) شهرستان ایجرود نفرات برگزیده مرحله مقدماتی این جشنواره از استان زنجان هستند.

این مسئول با اشاره به ماهیت مذهبی و آیینی این جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره نوغلامان حسینی یک ایده مهم در راستای تقویت باورهای اعتقادی و گسترش فرهنگ عاشورایی و پاسداشت مقام سیدالشهدا (ع ) است که امسال این جشنواره به صورت مجازی و غیرحضوری پیگیری می‌شود.

قنبری ادامه داد: این جشنواره که در سطح کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور فعال شده است به میزبانی استان خراسان رضوی برگزارمی‌شود و به زودی شاهد برپایی مرحله نهایی و فینال جشنواره به صورت غیرحضوری با حضور منتخبان خواهیم بود.

وی یادآور شد: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همواره در پاسداشت فرهنگ عاشورایی در کشور سرآمد بوده و تلاش داریم این روحیه و ارادت به اهل‌بیت‌(ع) در بین نوجوانان و نسل‌های جدید نیز حفظ شود.

انتهای پیام
captcha